برنامهنویسی کامپیوتر- محتوای درس
شناسه : 112921350
برنامهنویسی کامپیوتر- محتوای درس
4- محتوای درس:
سرفصل | محتوا | مرجع | پیوندها | |
---|---|---|---|---|
1 | حل مسئله و برنامه نویسی | آشنایی با روشهای حل مسئله، آَشنایی با کلیات زبان C++، آشنایی با فرایند کامپایل برنامه، آشنایی با انواع خطا | فصل 1 کتاب | - |
2 | دستورات پایه و شرطی | آشنایی با متغیرها، عبارات ریاضی و مقایسه ای، دستور جایگزینی و دستور شرطی if | فصل 2 کتاب | - |
3 | حلقه های تکرار | آشنایی با حلقه تکرار while، آشنایی با ترکیب حلقه ها و دستورات شرطی، حلقه های تودرتو، حلقه for | فصل 3 کتاب | - |
4 | تابع | آشنایی با طراحی بالا به پایین و مفهوم تابع، تمایز بین پارامترهای مقداری و عطفی، استفاده مجدد از تابع، متغیرهای محلی | فصل 4 کتاب | - |
5 | آرایه های یک بعدی | نحوه تعریف و دریافت عناصر یک آرایه، نحوه دسترسی به یک عنصر، توانایی ارسال آرایه به عنوان پارامتر تابع | فصل 5 کتاب | - |
6 | توابع بازگشتی (خودفراخوان) | آشنایی با شیوه حل مسئله به کمک رابطه بازگشتی، آشنایی با توابع خودفراخوان، شناخت حالت پایه و بازگشتی | فصل 6 کتاب | - |
7 | مباحث تکمیلی | دامنه متغیرها، محدوده مجاز اعداد، عملگرهای تکمیلی C++، نوع داده شمارشی، رکورد، دستور switch، حلقه do-while و دستورات break و continue | فصل 7 کتاب | - |
8 | آرایه دوبعدی | تعریف آرایه دو بعدی، دسترسی به عناصر آرایه دو بعدی، مقداردهی اولیه به عناصر، پردازش سطری و ستونی عناصر آرایه دو بعدی، ارسال آرایه دو بعدی به توابع | فصل 8 کتاب | - |
9 | فایل ها | آشنایی با فایل های متنی، نحوه نوشتن اطلاعات در فایل متنی، خواندن اطلاعات از فایل متنی | فصل 9 کتاب | - |
10 | کلاس و شئ گرایی | آشنایی با مفهوم مدلسازی، آَشنایی با مدلسازی شئ گرا، آشنایی با نحوه تعریف کلاس در ++C، آشنایی با تعریف مشخصه ها و توابع عضو کلاس، سازمان دهی کد یک کلاس در دو فایل توصیف و پیاده سازی | فصل 10 کتاب | - |
11 | اشاره گرها | تعریف متغیر از نوع اشاره گر، دسترسی به متغیرها از طریق اشارهگر، ایجاد داده های پویا و دسترسی به آن ها، حذف داده پویا | فصل 11 کتاب | - |
آدرس کوتاه :